آموزش

چگونه وبلاگی جذاب داشته باشیم

1390/10/3 10:56
5,122 بازدید
اشتراک گذاری

آیا تا کنون درمورد وبلاگ خود از دید یک بیننده قضاوت کرده اید ؟ چه چیزی باعث میشه که بازدید کنندگان شما بعد از رفتن از وبلاگتون دوباره اسم این وبلاگ رو به یاد بیارن و به وبلاگ شما سر بزنند ؟ و چه چیز هایی باعث میشه تا برن و پشت سرشون رو هم نگاه نکنن ؟موارد زیر اشکالاتی هستند که در اغلب وبلاگ‌های فارسی دیده می‌شوند. رفع این اشکالات صرفا به عنوان پیشنهاد از سوی نگارنده مطرح می‌شود و برحسب تجربه موفقیت آمیز بوده اند .

   

1- استفاده از موسیقی : اگر شما چند وبلاگ را باز کنید و هر کدام ساز خود را برایتان بنوازند !  آنوقت می فهمید چرا نباید در وبلاگتان از موسیقی استفاده کنید .

 2-       بکار بردن پیغامهای VBScript و Java Script : این پیام ها مانند پیام خوش آمدگویی و پیام خداحافظی و مانند آن فقط وقت بیننده را تلف میکند و باعث میشود وبلاگ شما را در ذهنش مانند ایمیل های مزاحم (spam) نام گذاری کند !

 3-      استفاده زیاد از تصویر : لود شدن تصاویر با سرعت پایین اینترنت موجود ، باعث جلوگیری از لود شدن مطالب صفحات میشود و بیننده را معطل میکند . بخصوص اگر کل صفحه وبلاگ شما از یک جدول بزرگ تشکیل شده باشد . بهمین دلیل پیشنهاد ما استفاده از حداقل تصویر در وبلاگ است .

 4-       تنظیم نبودن تعداد پستهای وبلاگ : بینندگان وبلاگ شما معمولا بصورت ماهیانه به وبلاگ هایی که مورد علاقه شان است سر میزنند و دیدن مطالب تکراری ماه های قبل در صفحه اول وبلاگ ،جز پایین آمدن سرعت و خسته کردن بیننده چیزی در پی نخواهد داشت . سعی کنید حداکثر 7 پست آخر خود را در صفحه اول نمایش دهید تا علاوه بر سرعت بالا ، مطالب تازه ای را به بیننده نمایش دهید .

 5-       در دسترس نبودن آرشیو :تا جای ممکن مطالب نوشته شده قبلی خود را از آرشیو پاک نکنید . زیرا خوانندگان وبلاگ شما گاهی دوست دارند نگاهی به مطالب قبلی تان بیندازند .همچنین اگر لینک آرشیوتان در صفحه اول نباشد ، در اصل بیننده را از دیدن مطالب قبلی تان محروم کرده اید و وبلاگ خود را بی گذشته !

 6-       نبودن آدرس ایمیل نویسنده وبلاگ : برای اینکه یک بیننده بتواند بصورت محرمانه و مستقیم با شما ارتباط برقرار کند مطمئنا بخش نظرات محل خوبی برای نوشتن مطالبش نخواهد بود . پس ایمیل خود را در صفحه اول وبلاگتان در دسترس قرار دهید تا بینندگان وبلاگتان بتوانند با شما رابطه نزدیک تری بر قرار کنند.

 

و حال بد نیست بدانیم چه چیز هایی را باید در وبلاگ خود بکار ببرید ؟

 

1-      در صورتی که مطالب شما مورد علاقه خواننده باشد ، بد نیست که لینک وبلاگ هایی را که با شما هم موضوعند در وبلاگتان قرار دهید تا بیننده بتواند مراجع بیشتری در مورد مطلب مورد علاقه اش پیدا کند.

 

2-      قرار دادن یک شناسنامه کوچک و مختصر از خودتان و علاقه مندی هایتان میتواند خواننده را با ذهنیات شما بیشتر آشنا کند و این خود تاییدی بر مطالب وبلاگ شماست .

 

3-      انتخاب قالب مناسب ، سبک و خوش رنگ . هرگز رنگ سیاه را بعنوان پس زمینه متن خود انتخاب نکنید . زیرا خواندن متون در رنگ سیاه چشم ها را خسته میکند . و از لحاظ روان شناسی نیز تاثیر نامطلوبی در ذهن خواننده میگذارد .

 

4-      انتخاب فونت مناسب برای مطالب بسیار مهم است . استفاده از فونت های خیلی بزرگ باعث میشود که بیننده مطالب وبلاگ شما را جدی نگیرد و همچنین قالب وبلاگ شما نیز ممکن است در اثر سایز فونت بهم بریزد .

 

5-      سعی کنید مطالب خود را در کوتاه ترین جملات بیان کنید . چون پست های طولانی در وبلاگ ها طرفدار چندانی ندارند و فقط بیننده را از دیدن وبلاگ شما فراری میکند.

 

6-      در صورتی که وبلاگ نویسی هستید که در مورد موضوعات تخصصی مطلب می نویسید حتما عنوان مناسبی را برای مقالات خود انتخاب کنید تا بیننده در صورتی که به آن موضوع علاقه دارد ، آن مطلب نظرش را جلب کند .

 

 ٧- برای نظرات و دیدگاه های بازدید کنندگان احترام قائل شوید و جواب نظراتشان را بدهید و در صورت امکان به سایت و وبلاگشان مراجعه سری بزنید و اظهار نظر کنید

رعایت کردن مطالب مذکور باعث میشود تا وبلاگ استاندارد و بازدیدکنندگانی همیشگی داشته باشید.

پسندها (1)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (7)

مامان نیایش
3 دی 90 11:23
سلام ان شا الله که همیشه موفق باشید وبلاگ جدیدتون هم خیلی عالیه و خیلی مفید دستتون درد نکنه


سلام. مرسي . شما هميشه لطف داشتيد . واقعا از شما كه هميشه سر ميزنيد سپاسگذارم.موفق باشيد .
امیرمسعود
3 دی 90 11:23
تمام مطالبتون عالیه عالی ... دستتون درد نکنه


سلام . مرسي . ممنونم از توجه وحسن نظرتون .اميدوارم موفق باشيد .
مامان یاسمن , الیسا
6 دی 90 19:03
خیلی مفید بودند. مرسی از نگاهمتفاوتی که به وبلاگ نویسی دارید و اطلاعاتتون را فقط واسه خودتون ذخیره نمیکنید.


سلام.از آشنائيتون خوشحالم. ممنون كه سر زديد اميدوارم كه به دردتون بخوره .
علی
30 تیر 92 17:41
تشکر از مطالب مفیدتون. به امید مطالب جدیدتر.موفق باشید.
مهدی
16 اسفند 92 13:51
خیلی عالیه من پیشنهاد میکنم ازاین مطالب بیشتر بیارین
ایدا
13 خرداد 93 23:03
واقعا وبلاگتون خیلی مفیده من از این مطالب اموزندتون استفاده کردم مرسی
ایدا
13 خرداد 93 23:05
ممنون از مطالب مفیدتون من از همه ی مطالبتون در وبلاگم استفاده کردم مرسی
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به آموزش می باشد